„Dzieci uczą się inaczej niż dorośli. One zbierają swoje doświadczenia ręką, sercem i głową. Uczą się poprzez działanie. Obserwują, odkrywają, i wypróbowują różne sposoby zachowania… Potrzebują pozytywnego nastawienia i nastroju, aby móc doprowadzić do owocnych procesów nauki.” 

Daniela Braun „Badanie i odkrywanie świata z dziećmi”

 

 Małe dzieci uczą się, wykorzystując wszystkie zmysły. Spotkania grup zabawowych powstały po to, by umożliwić najmłodszym zdobycie różnorodnych doświadczeń. Będą wąchać, smakować, dotykać, słuchać, skakać, biegać, wspinać się… wszystko po to by zdobyć nową wiedzę o świecie. 

Pierwsze trzy lata życia naszego dziecka to fundament jaki tworzymy na całe jego przyszłe życie. W tym okresie decyduje się w dużym stopniu to, czy będzie ono ciekawe świata, jaki będzie miało poziom zaufania do ludzi, czy będzie lubiło się uczyć i odkrywać to, co nieznane. Czy świat będzie dla niego miejscem bezpiecznym i pełnym wyzwań czy chaotycznym i pełnym ludzi na których nie można liczyć. Wszystkie kolejne lata życia poszerzają nasze doświadczenia, modyfikują te, zdobyte wcześniej. Jednak te pierwsze 3 lata decydują o tym, jakie doświadczenia będziemy zdobywać później, czy będziemy potrafili korzystać z bogactw zdarzeń i kontaktów oraz jak będziemy porządkować nasze doznania.

Grupy zabawowe służą więc stymulowaniu rozwoju dzieci w różnych grupach wiekowych, budowaniu umiejętności społecznych jak również wspieraniu rodziców w ich trudnej roli, poprzez spotkania tematyczne, konsultacje czy chociażby wymianę doświadczeń z innymi rodzicami. 

Dorośli będą towarzyszyć dzieciom podczas zajęć. Służy to nie tylko dobremu samopoczuciu dzieci, ale także pozwala dorosłym wzmocnićrelacje z maluchami, odkryćwartość wspólnej zabawy i czerpać inspiracje do zajęć w domu. Daje też możliwość obserwowania etapów rozwojowych dzieci w różnym wieku.